Min skattejakt..


Vi driver vel alle skattejakt på en eller annen måte. Enten man leter etter antikviteter, pengemaskiner, gamle bildeler, kule klær, god musikk eller fine ferieminner. Jeg har mine favoritter - verdier jeg setter høyt.
Det skal sies at jeg allerede har funnet det viktigste (min mann og vår lille gutt, og Evig Liv), men sånn utenom det - er jeg stadig Skattejakt..

torsdag 16. juni 2011

En hjertelig oppfordring


Jeg bor i Frankrike dette året for å lære fransk.
Jeg kom hit i januar, da kunne jeg ingenting, nå kan jeg noe.
Men jeg har erfart at det er ganske vanskelig å få franske venner.
Franskmenn er vel som nordmenn.. litt innestengte og skeptiske
spesielt når språkutfordringen kommer i tillegg til nytt bekjentskap.

Jeg skulle VELDIG GJERNE hatt en fransk venninne å kunne
snakke fransk med. For å komme mer innenfor kulturen,
og for å praktisere fransk.. rett og slett.

Jeg angrer masse på at jeg ikke meldte meg som kontaktperson
for noen som holder på å lære norsk i Norge (da jeg bodde der).
Jeg ser virkelig hvor viktig det er nå.

Det skal IKKE mye til.
Med det mener jeg at det er ikke så viktig
hva man gjør - men at man har noen nasjonale
å være med/snakke med.


Dagens oppfordring ...eller utfordring om du vil:
Få et nytt vennskap gjennom å melde deg
som kontakt ved en frivillighetssentral,
et nærmiljøsenter eller lignende.

Vennskap er jo virkelig en skatt!
Men den som intet våger -intet vinner.

Noen alternativ:
Bor du Bergen: Salem nærmiljøsenter
Bor du i Oslo: Frivillighetssentraler
Bor du i Ålesund: Frivillighetssentral


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar