Min skattejakt..


Vi driver vel alle skattejakt på en eller annen måte. Enten man leter etter antikviteter, pengemaskiner, gamle bildeler, kule klær, god musikk eller fine ferieminner. Jeg har mine favoritter - verdier jeg setter høyt.
Det skal sies at jeg allerede har funnet det viktigste (min mann og vår lille gutt, og Evig Liv), men sånn utenom det - er jeg stadig Skattejakt..

fredag 2. september 2011

To the ends of the earth

Flere har spurt meg hvorfor jeg er i Frankrike, og
hva er nå dette med Afrika?
Greit - da deler jeg litt info om "status qou" for meg og guttane mine.
Vi bor nå i Paris, det har vi gjort siden januar.
Her er vi for å studere fransk - noe vi ikke kunne fra før.
Det gjør vi fordi vi kommende januar flytter videre til vest-Afrika.
På grunn av noe politisk uro er det ikke 100% klart enda akkurat hvor vi skal bo.

Men der skal vi altså være utsendinger for NLM (Norsk Luthersk Misjonssamband)
og få dele den største skatten av alle med menneskene der.
Vi kommer blant annet til å jobbe med radioarbeid, helseforebygging og menighetsarbeid.
Hvor lenge vi blir der er vi ikke sikre på, men først blir det i vertfall 3 år.

Ja, vi vet det er litt halv-crazy og utenom normalen å gjøre det vi gjør.
Vi føler oss ydmyke og heldige!
Men så er det slik at Gud bruker helt ordinære mennesker
til å gjøre ekstraordinære ting.
Og vi vet at vi ikke reiser alene..

Fant et bilde fra 1896 av misjonær Aagot Jørgensen som jobbet på Madagaskar.
(foto: nms.no)
Ser kanskje ikke for meg akkurat dette her..

Jeg vet der er ulike mennesker innom her, med ulike livssyn, og ALLE er hjertelig velkommen! Jeg vil bare si at denne bloggen først og fremst
skal være min hobbyblogg der jeg skriver om det jeg driver med
på fritida, slik at det blir nok ikke direkte rapporter fra
arbeidet vårt og sånn...
For den som ønsker akkurat det, se heller www.vest-afrika.no

1 kommentar:

  1. Hei og takk for hyggelig kommentar!
    Spennende å høre om arbeidet deres og hvor det fører dere hen. Paris må være nydelig på denne tiden, jeg elsker Paris! Og så herlig å bare være der for å lære seg Fransk.
    Fin blogg du har, jeg kommer gjerne på besøk igjen.

    Bonsoir!

    SvarSlett